Uttalanden: TPB och budget

Ung Vänsters förbundsstyrelse hade möte i helgen. Förutom att bland annat förbereda riksting och planera för sommarläger, så tog vi ett par uttalanden; om regeringens budget och att det är ett år efter domen mot TPB. Läs dem om du vill.

Alarmerande välfärdsstopp för kommunerna
I veckan presenterade finansminister Anders Borg vårbudgeten. Kanske var det talande för dess innehåll att brandlarmet gick mitt under finansministerns presentation. Vårbudgeten kommer sätta Sveriges välfärd i ett alarmerande tillstånd eftersom den inte innehåller några satsningar mot arbetslösheten eller extra pengar till kommunerna. Det här kommer innebära ytterligare nedskärningar, med en sämre välfärd som följd. (…)

Läs hela här.

Ett år efter domen mot The Pirate Bay
Denna vecka är det ett år sedan domen mot de ansvariga bakom webbplatsen The Pirate Bay. De utsända från film- och musikindustrin kunde bevisa att sidan ”tillgängliggjort” 20 låtar, nio filmer och fyra dataspel. Domen blev ett års fängelse och 30 miljoner kronor i skadestånd. Historien om förundersökningen, rättegången och domen är inget annat än en rad rättsvidriga skandaler, ovärdiga ett land som Sverige. (…)

Läs hela här.

Det finns ingen kommentar än, bli först!

Skriv en kommentar

Fatal error: Uncaught Error: Call to undefined function wp_pagenavi() in /storage/content/90/108690/ungvanster.se/public_html/wp-content/themes/ungvanster/index.php:39 Stack trace: #0 /storage/content/90/108690/ungvanster.se/public_html/wp-includes/template-loader.php(74): include() #1 /storage/content/90/108690/ungvanster.se/public_html/wp-blog-header.php(19): require_once('/storage/conten...') #2 /storage/content/90/108690/ungvanster.se/public_html/index.php(17): require('/storage/conten...') #3 {main} thrown in /storage/content/90/108690/ungvanster.se/public_html/wp-content/themes/ungvanster/index.php on line 39